Romantiskt kort

Ganska länge har jag suktat efter DCVW’s Mariposa Paperpad. Mönstrena är bara helt underbara. När jag sprang på dem på Panduro kunde jag inte låta bli.

Dessa papper passade väldigt bra när jag gjorde ett kort till en kollega som slutade hos oss. Hon har franska rötter så de franska liljorna tyckte jag passade bra. Från samma papper som översta pappret i kortet skars en blomma med Slicen och kanterna inkades med Distress ink (Tattered Rose, Worn Lipstik och Shabby Shutters).  Till blomman la jag till en pärlbrad och några fjädrar från Panduro. Fjärilen kantades med Glaze från Sakura så att den blänker till lite. Kortets kanter skapades med ena långsidan på Spellbinders ”Label Nine”.

Insidan ordnades så att ett ficka med ett presentkort fick plats bakom en ”transparency” på vilken texten skrevs. Denna sattes fast med en dekorativ brad, som också håller fast ett armband. Baksidan av kortet avslutades med ett papper av franska liljor.

Kommentera

