Photoshop – äntligen!

Jag har väldigt länge gått och sneglat på ett redigeringprogram. Jag har sett så många snygga bloggar och funderat på hur de redigerar sina bilder och hur får de in de där orden så snyggt över bilden….?

Efter att mannen överraskade med digitalkameran i julas så tycket vi båda att vi borde ha ett redigeringsprogram. Så efter många turer så blev det PS Elements. Men när man öppnar det programmet, så var det inte bara att starta. Jag förstod nämnligen inte mycket av alla knappar och menyer.

Jag började med Youtube och lärde mig lite grann. Var väldigt stolt igår när jag lyckades få i hop ett av mina foton och en Polaroidram. Men i dag hittade jag Ali Edwards videor och tutorials på hennes hemsida. De rekommenderar jag verkligen.

Det här kortet lyckades jag lägga ett ”element” på. Elementet hittade jag i tutorialen.

Det är Wii grabbar

 Jag har ändrat storlek på kortet, lagt till ett element, ändrat storlek på det och färg, från svart till vit text och sedan sparat det som jpg-fil, i st f. psd-fil.

Kommentera

