Baka, baka, liten kaka

20120607-143415.jpg

I dag har jag haft en liten sjukling här hemma. Så i stället för jobb har det blivit hemmamys och lite fix också. Medan lite låg och sov, satt jag bredvid och surfade bloggar, recept och tårtformar. Jag letar efter en något mindre tårtform än den 24 cm form jag har. Det så jag kan göra lite högre tårtor utan att de blir för höga. Ungefär som på omslaget till Lomelinos tårtor.

20120607-162014.jpg

Än så länge har jag inte lyckats med någon sådan hög tårta, men några barntårtor har det blivit.
Det kommer bli mycket baka framöver: ett par skolavslutningar och en födelsedagsfest. Vilken tur att jag tycker om att baka! Har nu laddat upp med recept och sen har man sin vanliga repetoar. Tittar in och talar om hur det går… Nu är det dax att sticka iväg på skolpicknick med mellangrabben!

En reaktion på ”Baka, baka, liten kaka

  1. En idé – Du kanske ska baka två kakor efter varandra i samma form och sedan använda
    dom ovanpå varandra…så blir det en hög kaka?? Har aldrig provat själv men kanske värt
    ett försök. 🙂 Kram

Kommentera

