Digital Scrapbooking

De senare åren har Digital Scrapbooking blivit allt mer populärare. Och jag kan förstå det, i och med att det är mycket enklare och billigare än traditionell Scrapbooking. I alla fall om man är lite hemma med teknik och Photoshop. Många Scrapbooking märken har även börjat släppa flera av sina kollektioner som digitalt material. En bra källa är http://www.jessicasprague.com/ . Där har de även lite material som är ”Freebies”, så man kan testa om digitalt är något man vill testa på.

Nackdelen med digital scrapbooking om man vill skriva ut det och sätta in i en pärm eller ram är att det blir lite platt. Men vissa sparar det ju bara digitalt eller på webben. Så det funkar ju också.

I går laddade jag ned dessa kit och fick ganska snabbt ihop en header. Jag får se om jag kan hitta ett kit som är mer i min stil. Hade gärna velat ha en cykel i mörkare färg och inte en tjej cykel. Men det fick bli detta nu. Kitten var nämligen till nedsatt pris, $1 respektive $1,50 i stället för $2,99 och $3,99.

En annan plan jag har med kiten är att skriva ut vissa på element och ”papper” på vanlig cardstock och göra egna dekorationer. Dessa ska sedan användas på vanliga LOs. (Detta sätt att scrapbooka kallas för Hybrid)

4 reaktioner på ”Digital Scrapbooking

  1. Visst är det kul att digiscrappa! Om du vill ha cykeln mörkare kan du markera det rosa med ”magic wand” i PS och sen välja en ny färg att ersätta den rosa med 🙂

Kommentera

